Learnit Training

Cursus Accountmanagement Live Online

De spil in je organisatie worden én blijven, dat is wat een goede accountmanager nastreeft. Je houdt niet alleen de contacten met klanten warm, maar gaat ook op zoek naar nieuwe klanten en gaat na of zij tevreden zijn over de afgenomen diensten of producten. Dit communiceer je vervolgens op effectieve wijze met de andere afdelingen binnen je organisatie. Als accountmanager moet je dus over heel wat vaardigheden beschikken om je werk goed te kunnen doen.

In onze driedaagse training Accountmanagement leg je een goede basis voor je werkzaamheden als accountmanager. Er is ruimschoots aandacht voor het ontwikkelen van je commerciële vaardigheden. Je leert hoe je de meerwaarde van je organisatie kunt aantonen bij de klant, met als resultaat het behalen van hogere targets en een vaste klantenkring die blijft terugkomen. Een ander belangrijk onderdeel van de training is relatiemanagement. Je leert hoe je zowel 'koude' als 'warme' contacten onderhoudt. Niet met een standaard verkooppraatje, maar door gerichte vragen te stellen en een proactieve houding aan te nemen.

Onderwerpen

Tijdens de training kunnen onder andere de volgende onderwerpen aan bod komen:

  • Het opstellen van een accountplan
  • Ontwikkelingen binnen accountmanagement
  • Een klantanalyse maken
  • Het verkopen van producten en/of diensten
  • Klantgericht telefoneren
  • Jouw persoonlijke rol en kwaliteiten onderkennen en ontwikkelen
  • Interne en externe klantgerichtheid inzetten
  • Welke klantbehoeften en motivatoren er zijn
  • Keuzeprocessen begeleiden
  • Beïnvloedingsvaardigheden ontwikkelen
  • De marketingmix inzetten
  • Luister- en gespreksvaardigheden, inclusief vraagtechnieken
  • Een doelgericht gesprek voeren en het leiden en sturen ervan
  • Omgaan met emoties en weerstanden
  • Voorstellen presenteren

Resultaat

Na deze training:

  • kun je je beter inleven in de klant;
  • weet je hoe je actief kunt informeren naar de wensen van de klant;
  • weet je de doelstelling van de klant centraal te stellen, zodat de kans groter is dat deze met jouw organisatie in zee gaat en;
  • je hebt meer inzicht in je eigen rol en vaardigheden gedurende het contact met klanten.

Doelgroep

Deze training is bij uitstek geschikt voor deelnemers die hun effectiviteit als accountmanager willen vergroten, een sterk theoretisch fundament omtrent hun werk als accountmanager willen hebben, en deelnemers die op zoek zijn naar praktijkervaring.

Werkwijze

  • Maatwerk staat bij ons centraal: door een telefonisch intakegesprek inventariseert de trainer jouw persoonlijke leerdoelen. Op basis daarvan wordt het definitieve programma van de training bepaald.
  • We vinden een veilige trainingssfeer belangrijk, omdat je je prettig moet voelen bij het experimenteren met nieuwe kennis en vaardigheden.
  • We geloven sterk in het doen en ervaren, in plaats van vertellen over de inhoud van trainingen, waardoor al onze trainingen actief van aard zijn.
  • Om de kwaliteit van de training te kunnen garanderen, hanteren wij voor de training een maximale groepsgrootte van acht deelnemers, zodat we het leereffect en rendement kunnen waarborgen.
  • Bij open inschrijvingen zorgen we voor de benodigde faciliteiten, zoals een comfortabele ruimte en koffie-, thee- en lunchvoorzieningen.

Lesvorm

Deze training wordt via internet gegeven, live, door een trainer. Je kunt vanuit huis inloggen en de trainer zal je actief begeleiden samen met andere deelnemers.

Deelname aan een online training van Learnit is laagdrempelig en niet ingewikkeld. We maken hiervoor gebruik van de software van Zoom. Bekijk hier de animatie.

Er is voldoende tijd voor vragen en interactie met de andere deelnemers. Je kunt de training volgen vanaf een laptop, pc of een mobiel device. We raden een laptop of pc met microfoon en webcam aan. Op een laptop zijn deze meestal al aanwezig. Je kunt ervoor kiezen of je wel of geen gebruik wilt maken van je eigen videobeeld en geluid. Je hoeft dus niet zelf in beeld.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Investering

Open inschrijving, per persoon, inclusief cursusmateriaal:


Prijs excl. btw

€ 1200,-

btw 21%

€ 252,-

Totaal incl. btw

€ 1452,-

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


Referenties

De cursus Accountmanagement Live Online is beoordeeld met een gemiddelde van 8.4.

"Fijne leerzame training. Goede verhouding tussen kennis overdracht en praktijkoefeningen. Heel praktisch toepasbaar in mijn eigen werk."

"Interessante leerzame cursus toegevoegde waarde het lesboek zodat je op het werk of thuis nog eens kunt nakijken. Met vriendelijke groet Karel Pelzer."

"Learnit is een professionele organisatie. De informatie wordt met enthousiasme overgebracht."

"Lekkere praktische cursus waaraan je meteen wat hebt in de praktijk."

"Inhoud van de cursus is prima, je krijgt een duidelijk beeld over de toepasbaarheid van de stof binnen de eigen organisatie. Leuke oefeningen en prima docent die inspirerend weet les te geven."