Learnit Training

Cursus POP-gesprekken

Steeds meer organisaties investeren in de persoonlijke ontwikkeling van hun werknemers. Met vaak goede resultaten voor beide partijen: de werknemer voelt zich gewaardeerd en uitgedaagd en de werkgever heeft vaardige mensen in huis die zich betrokken voelen bij de organisatie. Om deze persoonlijke ontwikkeling van het personeel in goede banen te leiden, is een heldere aanpak onmisbaar. Een beproefde methode is het POP - het Persoonlijk Ontwikkelingsplan.

Het Persoonlijk Ontwikkelingsplan stimuleert werknemer en werkgever aan de hand van een zorgvuldig opgezet protocol te investeren in het vergaren van kennis die betrekking heeft op het werk. Maar hoe geef je nu vorm aan zo'n protocol en hoe zorg je ervoor dat de uitvoering ervan naar wens verloopt? De training POP-gesprekken van Learnit Training bied je hierbij een steun in de rug. In de training komen alle stappen aan bod die deel uitmaken van een gedegen ontwikkelingsplan. Van het opstellen van het 'contract' en de tussentijdse gespreksvoering, tot aan de praktische uitvoering en het evalueren van het uiteindelijke resultaat.

Onderwerpen

  • Hoe ziet een goed POP-contract eruit?
  • Gesprekstechnieken
  • Inzicht krijgen in het functioneren van de werknemer (360°-feedbackmodel)
  • Omgaan met weerstanden
  • Het waarborgen van afspraken
  • Verschillende werkvormen
  • Van aanvang tot afsluiting: het POP-gesprek
  • Evaluatietechnieken

Doelgroep

De cursus is bedoeld voor managers, leidinggevenden en iedereen die op een andere manier een coachende rol vervult.

Voorkennis

Voor deze cursus is geen specifieke voorkennis vereist; de stof is met name geschikt voor beginnende managers en leidinggevenden. De inhoud kan, afhankelijk van de wensen en ervaring van cursisten, wat verschillen per cursus. In individuele intakegesprekken voorafgaand aan de cursus worden de leerdoelen van de cursisten geïnventariseerd. Op basis daarvan wordt de definitieve vorm van de cursus bepaald.

Taal

De training wordt standaard verzorgd in het Nederlands. De trainer beheerst de Engelse taal. Er kan gebruik gemaakt worden van Engelstalig cursusmateriaal. Bij inschrijving van minimaal 3 deelnemers kan de training ook geheel in het Engels verzorgd worden.

Investering

Vermelde prijzen zijn per persoon, inclusief cursusmateriaal. Bij de trainingen op locatie is een lunch inbegrepen.

Op locatie Online
Duur 1 dag 2 sessies
Prijs per dag, excl. btw € 475,- € 390,-
Totaal, incl. btw € 574,75 € 471,90

Certificaat

Na afronding van de training wordt een Learnit-certificaat uitgereikt als bewijs van deelname.


“Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.” - Be­oor­de­ling: 9.0

learnit POP-gesprekken

Referenties

De cursus POP-gesprekken is beoordeeld met een gemiddelde van 8.5.

“Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.” - Be­oor­de­ling: 9.0

D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost - POP-gesprekken

“Leuke docente met goede praktijkvoorbeelden en goed inzicht in de cursisten.” - Be­oor­de­ling: 8.0

M.G. Prins -van Warmerdam, BovenIJ Ziekenhuis - POP-gesprekken

“Zeer nuttige en praktisch toepasbare training.” - Be­oor­de­ling: 8.6

S. Ham, Ready For Change B.V. - POP-gesprekken

“De trainer was in deze kleine setting de beste trainer die ik ooit heb meegemaakt! Ze voelde perfect aan waar we heen wilden en had een ontzettend grote parate kennis op het gebied van gespreksvoering, welke zij richting de cursisten erg goed kon doseren!” - Be­oor­de­ling: 7.9

L. Gelauff, MTEE - POP-gesprekken

“Een compacte, maar toch ook volledige cursus!” - Be­oor­de­ling: 9.1

S. Verleg, Stg. Werkgever Sportclubs Den Haag - POP-gesprekken

“Boeiend, heel leerzaam en toegespitst op eigen praktijksituaties. Trainer erg betrokken, veel kennis.” - Be­oor­de­ling: 8.3

Melanie Arbman, CP Benelux Logistics B.V. - POP-gesprekken

“De training was goed en afwisselend opgebouwd. De afwisseling van theorie met praktische, realistische oefeningen was zo goed op elkaar afgestemd dat er geen saaie momenten plaatsvonden en het constant boeiend bleef. De training werd gegeven door een professionele kundige docent die toch niet belerend was en zichzelf ook kwetsbaar durfde opstellen, zonder de leiding te verliezen. Zij gaf zeer opbouwende kritiek waardoor de motivatie goed bleef. Erg goed is het gebruik van audio ondersteuning, modellen en spelsituaties. Al met al is de training erg goed om je bewust te worden van wat je precies doet in gesprekken en wat je hierin zou kunnen ontwikkelen of veranderen. Je wordt je snel bewust van je sterke en zwakke punten.” - Be­oor­de­ling: 8.4

L. Buitenhuis - Gesprekstechnieken

“De afgelopen maanden zijn wij binnen FMHaaglanden overstelpt met trainingen en cursussen. Kostte mij veel moeite om weer op te laden voor deze cursus. Eenmaal aanwezig werd ik meegenomen in het enthousiasme van de trainers, waardoor het een leerzame training werd en ook deze snel voorbij vloog!” - Be­oor­de­ling: 9.0

G. v/d Kamp, Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) FMHaaglanden - Gesprekstechnieken

“Zeer doordachte training. Theorie, zelf toepassen, rollenspel (welke elementen wel/niet), opnieuw rollenspel. Zodat alle facetten d.m.v. herhaling aan bod kwamen. Training is herhaling. De trainer was erg prettig in sfeer en had een perfecte deskundigheid.” - Be­oor­de­ling: 10.0

H. Hofland, P-Services HR Group - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“De Learni- training heeft mij vooral bewust gemaakt van de verschillen tussen goede en minder goede manieren van communicatie en hoe dit leidt tot gedragsverandering. Dit heeft een positieve invloed en gevolg op klantvriendelijkheid, service naar anderen en uiteindelijk tot algehele samenwerking en relatieverbetering.” - Be­oor­de­ling: 7.4

M.J.H. van de Wetering, Advaita Yogacentrum - Gesprekstechnieken

“Zeer interactieve training met veel ruimte voor eigen inbreng en situaties die zich dagelijk voordoen.” - Be­oor­de­ling: 8.0

J. Venhorst, PCI groep - Slechtnieuwsgesprekken voeren

“Super prive training gehad, veel nieuwe inzichten gekregen. Eindelijk structuur in mijn gesprekken en toch het gevoel dat het niet een kunstje worrdt, maar een goed zakelijk sollicitatie gesprek.” - Be­oor­de­ling: 9.2

H. Loos, ABN Amro Bank - Selectiegesprekken met STAR

“De training heeft mij inzicht gegeven in waarom ik gesprekken voer zoals ik ze voer en wat ik kan doen om deze patronen te doorbreken en welke technieken ik vervolgens kan inzetten om een betere gesprekspartner te worden.” - Be­oor­de­ling: 8.6

J. Meijer - Gesprekstechnieken

“Deze training paste uitstekend bij mij leerdoel om beter te communiceren.” - Be­oor­de­ling: 8.1

Erik Beckers, GEA Bakel - Gesprekstechnieken

“Inspirerende en deskundige traine. De training was goed afgestemd op onze specifieke vraag, vanuit hun expertise. De trainer had zich verdiept in ons werkveld, dat was prettig.” - Be­oor­de­ling: 9.2

S. Rump, Pactum - Selectiegesprekken met STAR

“Gewoon een keer deze training volgen, altijd nuttig.” - Be­oor­de­ling: 8.0

Frank Medendorp, Wijkracht - Selectiegesprekken met STAR

“Een prima training gehad die aansloot bij de behoefte van mij als deelnemer. Op een rustige goed bereikbare plek is door een deskundige trainer de lesstof behandeld. Daarbij wordt op interactieve wijze geschakeld om aan de behoefte van de deelnemer te voldoen.” - Be­oor­de­ling: 8.6

R. van de Wal, Gemeente Den Haag Ambulancezorg GGD Haaglanden - Gesprekstechnieken

“Ik had mij in eerste instantie aangemeld voor een andere training (Interviewtechnieken). Tijdens een gesprek met Learnit Training bleek deze training ook goed aan te sluiten bij mijn wensen. Dat hadden ze goed ingeschat. We waren met een kleine groep en daardoor kon de training heel erg naar onze leerdoelen gemaakt worden. De trainer was heel flexibel, ze bewoog mee met onze antwoorden op vragen. Je voelde dat ze je wilde helpen om verder te komen. Naar mijn idee heeft ze heel veel kennis en deskundigheid. Ik heb van haar genoten, ze heeft me geïnspireerd.” - Be­oor­de­ling: 10.0

A. Wösten, Stichting Icare - Gesprekstechnieken

“Een organisatiegerichte training waarin je van te voren zelf je wensen aan kan geven.” - Be­oor­de­ling: 8.0

I. van den Berg, Hoi Pippeloi - Gesprekstechnieken

“In korte tijd krijg je een goed beeld van wat je zelf prima kunt toepassen in gesprekken met bewoners of instanties. De trainer wordt op een "speelse" manier gebracht en blijft boeiend. Werken met acteur(s) geeft een nog beter inzicht.” - Be­oor­de­ling: 8.8

L. Stokroos, Woonstad Rotterdam - Gesprekstechnieken

“De basisvaardigheden van gespreksvaardigheid. Op een compacte wijze uitgelegd. En meteen intensief geoefend in een kleine groep. Je komt echt aan de beurt. Van deze training neem je vaardigheden mee en je kunt ze meteen toepassen.” - Be­oor­de­ling: 8.6

H. Schoordijk, Provincie Noord-Holland - Gesprekstechnieken

“De trainer gaf de groep het nodige vertrouwen, waardoor er binnen afzienbare tijd een 'open' gesprek/discussie plaatsvond, iedereen kon zijn verhaal kwijt. Hierdoor ontstond er een training die de juiste snaar raakte.” - Be­oor­de­ling: 8.0

J. Mesu, Stet Holland B.V. - Relatiebeheer: lastige gesprekken voeren

“Een training geheel aangepast aan mij als individu, niet alleen als professional, maar ook als mens. Ik heb er in alle opzichten iets van geleerd” - Be­oor­de­ling: 8.3

C. Pietjou, Provincie Fryslan - Selectiegesprekken met STAR

“Prima, met een goede focus op het doel van de training. Door het interactieve van de training was het niet moeilijk om de aandacht erbij te houden.” - Be­oor­de­ling: 9.2

S. Coenen, Metrohm Autolab - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Zeer bevlogen en ervaren, gediplomeerde trainer. Waardoor het onderste uit de kan is gehaald wat betreft de training. Over het algemeen zeer professionele club en goede communicatie vooraf.” - Be­oor­de­ling: 8.0

Pieter de Leth, EBPI - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

"Fijne training, open sfeer, sluit goed aan op de eigen leerbehoeften."

- Gesprekstechnieken en beïnvloeden

“Volop aandacht en ruimte om (van elkaar) te leren en nieuwe inzichten te krijgen. Heel fijn om met voldoende handvatten na afloop van de training weer naar huis te gaan.” - Be­oor­de­ling: 8.0

A. Nijboer, Gemeente Ooststellingwerf - Gesprekstechnieken

“Het is een training waarbij er veel ruimte is voor praktijkproblemen. Door de opzet krijg je ook voldoende tijd om cases te oefenen.” - Be­oor­de­ling: 8.0

W. T. R. Jansen, Ministerie van Defensie - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Goede training die goed passend word gemaakt bij je leerdoelen. Er hangt een ontspannen sfeer waardoor je mede door de kleine groepen snel open kan stellen!” - Be­oor­de­ling: 8.2

Silvia Vermeulen, Bartimeus - Gesprekstechnieken

“Zeer nuttige en praktisch toepasbare training.” - Be­oor­de­ling: 8.6

S. Ham, Ready For Change B.V. - POP-gesprekken

"Veel ruimte gekregen voor het behandelen van ieders persoonlijke vraagstukken. De trainer gaf heldere uitleg en goede voorbeelden. Hij heeft mij aan het denken gezet!"

- Motiverende gespreksvoering

“De training vergroot het zelfvertrouwen. Je leert om een gesprek optimaal te voeren, je kan ook lastige gesprekken op een goede manier afronden.” - Be­oor­de­ling: 9.2

K. Schipper, Intermaris - Gesprekstechnieken

“Kwaliteit van de training was uitstekend, met veel aandacht voor je eigen leerdoelstellingen. De trainster is bijzonder deskundig. Door de vele praktische oefeningen en directe feedback aan de hand van video-opnames, heb ik in twee dagen tijd veel geleerd. Een aanrader voor iedereen die zijn gesprektechnieken wil verbeteren.” - Be­oor­de­ling: 9.0

P. Gerits, Rijkswaterstaat Grote Projecten en Onderhoud - Gesprekstechnieken

"Inhoud is leerzaam maar door de trainer ook bruikbaar. Alleen met het lesmateriaal zou je zeker wel de kennis opdoen maar om het toe te passen heb je begeleiding nodig. Leerzame stof waar je echt iets aan hebt en erachter komt hoe je overkomt en en wilt overkomen. Onze trainer was geweldig en luisterde naar ons om onze klachten te behandelen."

- Gesprekstechnieken

"Als je bereid ben om naar jezelf te kijken en mee te gaan in wat er van je gevraagd wordt, raad ik deze cursus zeker aan. Ik leer situaties sneller herkennen en daarop in te spelen, ik heb meer duidelijkheid over mijn manier van communiceren."

- Gesprekstechnieken en beïnvloeden

“Goede indruk van de training. Het is een training met voldoende praktische oefeningen.” - Be­oor­de­ling: 7.8

L. de Heer, UNET - Gesprekstechnieken

“Waardevolle handvatten die praktisch toepasbaar zijn!” - Be­oor­de­ling: 8.6

J. Hartmann - Gratis webinar Gesprekstechnieken

“De inhoud was zeer goed en goed toegespeeld op ons bedrijf. De trainer was zeer kundig en kon vele herkenbare voorbeelden noemen. Ook het intakegesprek vooraf was fijn.” - Be­oor­de­ling: 8.4

H. Korten, Hoopman Machines B.V. - Functionerings- en beoordelingsgesprekken voeren

“Goede en bruikbare training met heel sympathieke trainer!” - Be­oor­de­ling: 8.0

V.P.S.E. Langereis, Maison de Bonneterie - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

"De cursus kan je een indruk geven over hoe je bepaalde gesprekken kan voeren wat in ons werk veel voorkomt...dus erg veel aan gehad"

- Gesprekstechnieken en beïnvloeden

“Praktijkgerichte training, waarbij het communicatieniveau een treedje hoger wordt getild!” - Be­oor­de­ling: 7.2

G. IJsseldijk, Pactum - Selectiegesprekken met STAR

“Kleinschalige training met veel persoonlijke aandacht, waardoor goed afgestemd op ieders leerbehoefte. Deze training biedt een mooie combinatie van theorie die direct in de praktijk kan worden gebracht en zodanig ook goed naderhand nog in de praktijk te brengen is.” - Be­oor­de­ling: 8.8

A. Haasjes, Babbage Company - Selectiegesprekken met STAR

“Hele fijne praktische training, waarin veel ruimte was om onze eigen casus te kunnen oefenen. Saar luisterde heel goed, heeft een open houding, gaf hele goede feedback en waardevolle tips waarmee we direct aan de slag konden. Creeerde ook een fijne open sfeer. Top! Gebruik van video's ook heel waardevol.” - Be­oor­de­ling: 9.0

Marion Bekebrede, Cygnific B.V. - Gesprekstechnieken

“De trainer gaf de groep het nodige vertrouwen, waardoor er binnen afzienbare tijd een 'open' gesprek/discussie plaatsvond, iedereen kon zijn verhaal kwijt. Hierdoor ontstond er een training die de juiste snaar raakte.” - Be­oor­de­ling: 8.0

J. Mesu, Stet Holland B.V. - Relatiebeheer: lastige gesprekken voeren

“Zeer bevlogen en ervaren, gediplomeerde trainer. Waardoor het onderste uit de kan is gehaald wat betreft de training. Over het algemeen zeer professionele club en goede communicatie vooraf.” - Be­oor­de­ling: 8.0

Pieter de Leth, EBPI - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

“Leuke, interessante training! Op een leuke locatie in Utrecht centrum, waarbij lunch en ruimte goed geregeld is. Goede docent die inspeelt op ieders behoefte en leermomenten. Heb een goede opfriscursus gehad met enkele handige tips en tricks die ik zeker mee neem in de gesprekken die ik vanaf nu ga voeren!” - Be­oor­de­ling: 8.8

J. Bastiaans, SchaalX B.V. - Werving en selectie: sollicitatiegesprekken afnemen

“Zeer ervaren trainer en uitstekende organisatie.” - Be­oor­de­ling: 9.0

D. Aben, GGD Brabant-Zuidoost - POP-gesprekken

“De leerstof werd op een deskundige manier afgewisseld met praktijkoefeningen. De trainer brengt de leerstof op een professionele en enthousiaste wijze op de deelnemers over. Door het kleine aantal deelnemers kwam iedereen uitgebreid aan bod. Een training die aan te raden is.” - Be­oor­de­ling: 8.4

J. Roosenboom, Ministerie van Economische Zaken (EZ) - Gesprekstechnieken

"Een prima training voor dummy's zoals ik, die een sollicitatiegesprek gaat voeren met een kandidaat."

- Selectiegesprekken met STAR

“' Leerzame en interessante training, waarin je leert hoe je een gesprek kan aangaan met bv slecht nieuws gesprek.'” - Be­oor­de­ling: 8.2

H.J. Kroon. DZB Leiden - Gesprekstechnieken