Learnit Training
« Back to all themes

Training courses Professional conversation

Communicating means more than just saying what you have to say. Distinguishing observations from interpretations, active listening and moving in the other are important skills. In our conversation skills training you learn to use specific conversation techniques at the right time.

Link

Online adviseren, hoe pak je dat aan? In gesprek met trainer Saar!

Advies geven via online communicatiekanalen, het is iets wat veel werknemers in deze tijd moeten doen, maar wat nog niet voor iedereen vanzelfsprekend is. Hoe zorg je er namelijk voor dat je advies goed overkomt en wat moet je doen om zo overtuigend mogelijk over te komen? Of het nou gaat om advies dat je geeft aan je collega, je baas, je klant of zelfs aan je partner; uiteindelijk draait het om een aantal belangrijke basisprincipes. In het interactieve webinar Succesvol online adviseren van 13 april tussen 09:30 - 12:30 uur deelt expert trainer Saar kennis en tips met je zodat jij de volgende stap kan zetten in effectief online adviseren. In deze blog gaan we met haar in gesprek!

Ha Saar! 13 april geef jij een interactief webinar over online adviseren, kun je in het kort uitleggen wat het verschil is tussen online adviseren en advies geven in ‘real life’?

Saar: “Bij advies geven in real life ben je in dezelfde ruimte met je gesprekspartner. Je ziet elkaar en voelt en merkt bij de ander aan diens non- verbaal gedrag hoe het advies aankomt, of jouw informatie juist is ontvangen of dat er mogelijk weerstand zit. Veel van deze informatie missen we op het moment dat we iemand online adviseren omdat we de ander simpelweg minder goed zien. Signalen die we normaliter oppikken vanuit het non- verbale gedrag, zijn daardoor lastiger te lezen. Dat betekent dat een adviseur bij online adviseren andere vaardigheden van zichzelf moet aanspreken om zijn of haar boodschap effectief te laten landen én overtuigend te brengen om zo de verbinding met de gesprekspartner te behouden en te zorgen dat het advies aansluit.”

Er is al veel onderzoek gedaan naar (succesvol) advies geven. Kun je alvast een klein voorproefje geven van de theorie die aan bod komt tijdens dit webinar?

Saar: “Succesvol adviseren gaat over het kunnen aansluiten bij de behoefte van de ander zonder je eigen doel uit het oog te verliezen. Dit kan alleen door de juiste informatie op te halen en goed te weten wat de ander wil, om vervolgens jouw rol als adviseur af te stemmen op die behoefte en jouw advies daarop aan te laten sluiten. We zullen tijdens het webinar daarom kijken naar wat voor verschillende rollen een adviseur kan hebben, in welke situatie je welke rol wil innemen en hoe je hierop kan sturen (Uit: Rollen van de adviseur; Edward Schein). Daarnaast zoomen we in op wat voor online gesprekstechnieken er zijn om jouw gesprekspartner mee te laten bewegen met jouw advies (Uit: Beïnvloedings vaardigheidsmodel, Jan Bijker).”

Kun je iets over je eigen achtergrond vertellen, hoe heb jij je bijvoorbeeld tot expert ontwikkeld binnen het adviesvaardigheden vakgebied?

Saar: “Ik heb in het verleden vanuit mijn rol als consultant veel te maken gehad met adviesgesprekken. Ook binnen Learnit voer ik veel adviesgesprekken waarbij de klant in ons geval erg divers is. Zo spreek ik met opdrachtgevers maar ook deelnemers van mijn training, met leidinggevende of HR managers, met collega’s of met Learnit zelf. Dit zijn gesprekken die gaan over het ophalen van de vraag van de klant, het luisteren en begrip tonen, maar ook over het meedenken met de klant wanneer ik met mijn training een oplossing moet aandragen voor een bepaald probleem, of juist kunnen sturen op het moment dat een klant dingen van mij verwacht die ik niet waar kan maken of die ik anders zie. Wat ik daarin heb geleerd is dat goed advies geven veelal gaat over in verbinding blijven en kunnen aansluiten bij de behoeften van de ander zonder daarbij jezelf te verliezen. Op het moment dat ik namelijk niet adequaat aansluit bij de ander of beloftes doe die ik niet waar kan maken, is een bijkomend effect dat die ander het idee heeft dat hij of zij zich niet op een prettige of juiste manier door mij geholpen voelt. Inmiddels heb ik veel trainingen gegeven op dit gebied, zowel binnen gemeentelijke instanties als commerciële organisaties. Het kunnen aansluiten bij die behoeften, transparant communiceren én het creëren van juiste verwachtingen (wat is mijn rol en wat is de rol van de klant), zijn thema’s die telkens weer terug komen.”

Is het interactieve webinar dat op de planning staat vooral interessant voor mensen die op hun werk met adviesvaardigheden te maken krijgen of heb je ook wat aan dit webinar als je je adviesvaardigheden in je persoonlijke leven verder wil ontwikkelen?

Saar: “Beide! Ik denk dat je veel van de informatie die ik zal delen tijdens dit webinar ook goed in je persoonlijke leven kan gebruiken aangezien het veelal gaat over het effectief online communiceren en vaardigheden die je kan gebruiken om een ander in beweging te krijgen. Deze informatie is dus ook heel goed toepasbaar voor andere online meetings en online gesprekken. Ik zal namelijk ook behandelen wat je kan doen om online zelf overtuigender en krachtiger over te komen en hoe je effectief jouw boodschap kan laten landen, ook als je de ander slechts gedeeltelijk ziet. Dus voor iedereen die zijn of haar online gespreksvaardigheden wil boosten, is dit webinar ook zeer geschikt!.”

Het interactieve webinar van 13 april tussen 09:30 - 12:30

Ben je na het lezen van dit interview met Saar enthousiast geworden over haar interactieve webinar? Klik dan snel op deze link voor meer informatie en schrijf je in. Saar kijkt er naar uit om het gesprek met jou aan te gaan en om haar eigen expertise en ervaring in te zetten om jouw (online) adviesvaardigheden naar een hoger niveau te tillen!

Het drie uur durende interactieve webinar vraagt veel voorbereidingstijd, kennis en ervaring van expert trainer Saar, het is daardoor dus niet mogelijk om dit interactieve webinar gratis aan te bieden. De prijs blijft overigens wel stukken goedkoper dan wanneer je een volledige training in het onderwerp zou willen volgen. Ook staan wij garant voor een goed en soepel verloop van de sessie en zullen wij ontzettend ons best doen om het voor jou zo succesvol mogelijk te maken!

Link

Vijf tips om effectief te verkopen

Afgelopen jaar heeft er binnen organisaties een verandering plaatsgevonden naar het op afstand werken. Hierdoor hebben veel werknemers van organisaties hun vaardigheden op het gebied van online werken moeten mee veranderen. Vaardigheden die centraal zijn komen te staan zijn bijvoorbeeld bellen of videobellen. Dit geldt ondere andere voor veel mensen die werkzaam zijn in de sales. Klantafspraken kunnen momenteel niet fysiek doorgaan waardoor het werven van potentiële klanten is verplaatst (of wellicht behouden), naar een online setting. Hoe ga je hiermee om als verkoper? In de blog van deze week bespreken we vijf tips die jou kunnen helpen om je salesvaardigheden (op afstand) een boost te geven!

1. Voorbereiding. Een goede voorbereiding is misschien wel het allerbelangrijkste onderdeel van het verkoopproces. Voor je een potentiële klant opbelt, is het van belang om voor jezelf een helder doel op te stellen. Is het eerste telefoontje alleen bedoeld om een potentiële klant warm te maken voor een product of ga je direct voor de verkoop van je product of dienst? Het is in ieder geval belangrijk om je verkoopdoelstelling op papier te zetten en je verkoopstrategie van te voren uit te werken.

2. Focus op de persoon. Om iemand te kunnen overtuigen is het van belang dat je je verkooptactiek hebt afgestemd op deze persoon/organisatie, en niet zozeer op organisaties in het algemeen. Het is belangrijk om jezelf te realiseren dat iedere persoon die je spreekt uniek is, en dat iedere klant dus een andere aanpak nodig heeft. Onthoud vooral dat je praat met een individu en dat een ‘one size fits all’ aanpak anno 2021 toch echt gedateerd is nu we allemaal de mogelijkheid hebben om, voordat je belt, klantinformatie in te winnen via het internet.

3. Verkoop een oplossing. Jouw uiteindelijke doel is misschien om zoveel mogelijk producten of diensten te verkopen, maar dat hoeft niet aan te sluiten bij de behoeftes van je potentiële klanten. Om ervoor te zorgen dat een klant toch geïnteresseerd raakt in jouw product of dienst, is het verstandig om eerst te focussen op de behoeftes van de klant voordat je je product of dienst aanprijst. Speel eerst in op een probleem dat een klant ervaart of mogelijk zou kunnen ervaren door grondig onderzoek te verrichten. Neem bijvoorbeeld een kijkje op de website van de klant. Speel hier vervolgens op in door je product of dienst te presenteren als dé oplossing voor het probleem van de klant.

4. Prijs is niet het belangrijkste. In de sales wordt vaak gedacht dat het geven van kortingen effectief is om klanten over de streep te trekken. Het probleem is echter dat als potentiële klanten eenmaal doorhebben dat je korting te vaak of altijd aanbiedt, de waarde van je product of dienst omlaag gaat. Vertrouw daarom op de waarde van je eigen product of dienst en probeer in sales gesprekken te focussen op de eigenschappen van je product of dienst die de waarde voor klanten verhogen. Probeer dit ook uit te stralen op andere manieren, bijvoorbeeld binnen je eigen social media beleid. Adverteer op social media kanalen met de kwaliteiten van je product in plaats van te adverteren op (een lage) prijs.

5. Blijf ten allen tijde professioneel. Professioneel zijn, bestaat eigenlijk uit drie verschillende onderdelen. Het gaat om wat je doet, het gaat om wat je zegt en het gaat erom hoe je jezelf presenteert aan potentiële klanten. Vriendelijkheid is belangrijk, maar het mag niet ten koste gaan van je professionaliteit. Een klant hoeft je niet per se de aardigste persoon ter wereld te vinden, maar het is wel van essentieel belang dat een klant je respecteert. Uiteindelijk gaat een klant namelijk alleen over tot een aankoop, als hij of zij ook daadwerkelijk op je kennis en kunde vertrouwd. Een te amicaal telefoontje zou dus zomaar averechts kunnen werken.

Interactive webinar

Learnit biedt nu een interactief webinar Slim verkopen of afstand, hoe dan? aan, waarbij je in drie uur tijd je eigen online sales vaardigheden (verder) ontwikkeld. Onderwerpen die aan bod zullen komen zijn onder andere de verschillen tussen verkopen of afstand en ‘live’ verkopen en slimme manieren om online verkoop gesprekken makkelijker te maken. Wil je meer weten over dit webinar of wil je je direct inschrijven? Klik dan hier. Wil je nog meer leren over professionele gespreksvoering op afstand? Bekijk dan ook eens onze training Online gespreksvoering; zakelijke gesprekken via een videocall. In deze training leer je om op een efficiënte en effectieve manier goede zakelijke online gesprekken te kunnen voeren door niet alleen te letten op je eigen kwaliteiten en valkuilen maar ook door de lichaamstaal van je gesprekspartner te interpreteren. Benieuwd naar deze training? Klik dan hier.

Link

Leidinggeven in een nieuwe wereld: in gesprek met Anna Maria

Leidinggeven tijdens en na de COVID-19 pandemie vraagt een ander soort kijk. In de blog van deze week gaan we in gesprek met Learnit expert-trainer Anna Maria. Binnen Learnit draagt zij een grote verantwoordelijkheid voor alle trainingen op het gebied van leidinggeven, zodoende heeft ze door de jaren heen veel kennis vergaard en ervaring opgedaan binnen dit vakgebied.

Om jou te helpen om tijdens en na de COVID-19 pandemie een leidinggevende te zijn die je werknemers nodig hebben, organiseert Learnit op 9 maart tussen 09:30 - 12:30 uur een interactief webinar genaamd: “Leidinggeven in een een nieuwe wereld”. Klik hier voor meer informatie. Om je alvast een voorproefje te geven vertelt Anna Maria in het onderstaande interview meer over het webinar.

Hoi Anna Maria! Dat klinkt spannend die “Nieuwe wereld”, zou je kunnen schetsen hoe je verwacht dat deze wereld eruit komt te zien voor leidinggevenden?

Ik zie leidinggevenden in de nieuwe wereld meer werken op resultaat én ik zie ze veel meer aandacht hebben voor de mens achter de medewerker. Er ontstaat een gelijkwaardigere manier van samenwerken, waarbij verbinding en vertrouwen sleutelwoorden zijn.

Zou je kunnen aangeven wat de voordelen zijn van deze nieuwe manier van leidinggeven?

Leidinggevenden kunnen hiermee een enorme groei doormaken, ook als mens. Je investeert in een duurzame relatie met je teamleden, waardoor er veel minder vanuit angst en wantrouwen zal worden gewerkt. Dat geeft rust en vertrouwen in je medewerkers en ook in jezelf als leidinggevende. En als je stuurt op resultaat, kun je je als leidinggevende gaan bezighouden met de grote lijnen, met ontwikkeling van je team en je afdeling. Een heel groot voordeel.

En hoe zit het met de nadelen?

Het belangrijkste nadeel vind ik het missen van contact, van de informele momenten, die kleine complimentjes die je tussendoor kunt geven, het met elkaar meeleven, even bijsturen. En natuurlijk is het ook lastiger om in de gaten te houden of een medewerker het allemaal wel redt en kan. En bijvoorbeeld het inwerken van nieuwe mensen wordt ook een grotere uitdaging.

Welke fouten zullen leidinggevenden in jouw ogen relatief vaker maken met deze nieuwe manier van leidinggeven?

Voor mij ligt het risico vooral bij de mindset, de focus van een leidinggevende. Als je werkt en communiceert vanuit het oude normaal, dan zul je de grip op je team kwijtraken. En dan zullen ook de resultaten onder druk komen te staan. Dus bijvoorbeeld willen controleren of een medewerker wel precies om 8 uur begint en doorwerkt tot 17.00 uur, of precies willen weten hoe een medewerker een taak uitvoert.

Op 9 maart geef je een interactief webinar over dit onderwerp, kun je alvast een tipje van de sluier oplichten van wat je dan gaat bespreken?

In dit webinar bespreek ik wat er verandert en wat dit betekent voor een leidinggevende. En ik geef tips hoe je als leidinggevende de omslag kunt maken van oud naar nieuw: sturen op resultaat en leidinggeven vanuit verbinding en vertrouwen.

Klinkt goed! en wat nou als ik zelf geen leidinggevende ben, is het webinar dan ook interessant om deel te nemen aan het interactieve webinar?

Jazeker. Het geeft je inzicht in wat er verandert voor een leidinggevende, maar ook voor teamleden en medewerkers. Je krijgt een beter beeld over hoe je elkaar kunt helpen bij het maken van de omslag.

Nieuwsgierig geworden? Klik dan hier voor meer informatie over het interactieve webinar en schrijf je in!

Link

Slechtnieuwsgesprekken online voeren - Hoe pak je dat aan?

De meeste leidinggevenden ontkomen er niet aan; slechtnieuwsgesprekken voeren hoort er soms helaas bij. Vaak gaat het om confronterende gesprekken die bij zowel de leidinggevende als de werknemer verschillende emoties kunnen oproepen. Momenteel zullen deze gesprekken veelal online plaatsvinden. Dit brengt een extra uitdaging met zich mee; hoe breng je slecht nieuws het beste over via online communicatie middelen? Lees hieronder 5 tips die jou kunnen helpen om een online slechtnieuwsgesprek te voeren.

1. Plan het gesprek op tijd

Er is nooit een goed moment om een slechtnieuwsgesprek te moeten houden, maar stel dit gesprek niet uit. Op deze manier geef je de persoon met wie je dit gesprek moet voeren namelijk het idee dat je belangrijke en cruciale informatie voor hem of haar achterhoudt. Als het gesprek dan eenmaal plaatsvindt, kan dit leiden tot onnodig veel beladenheid wat vaak gepaard gaat met negatieve emoties zoals woede en frustratie. Je zou dus kunnen stellen dat slecht nieuws uitstellen alleen maar leidt tot een moeilijker gesprek.

2. Transparante communicatie

Geef gelijk aan het begin van het gesprek aan waar het om gaat. Normaal gesproken tijdens een fysiek gesprek is het het beste om direct met de deur in huis te vallen, zodat de ander weet waar hij of zij aan toe is. Dit geldt ook voor een online slechtnieuwsgesprek. Zorg er dus voor dat je transparant bent: dit wordt vaak gezien als de meest oprechte manier om een vervelende boodschap over te brengen.

3. Empatisch vermogen

Online is het misschien iets lastiger om de reactie van een ander goed in te schatten, maar toch is dit een belangrijk aspect van een slechtnieuwsgesprek. Wanneer de boodschap is geland is het belangrijk om de reactie af te wachten van de andere personen. Emoties die naar boven kunnen komen zijn onder andere: berusting, verdediging, ontkenning, herhaling of zelfs agressie. Belangrijk is in ieder geval dat je iemand de tijd gunt om zichzelf te uiten. Als je iemands reactie niet helemaal kunt peilen doordat je bijvoorbeeld aan het videobellen bent en je iemands gezicht niet helemaal goed kan zien, durf dan aan de persoon te vragen hoe hij of zij zich voelt onder dit slechte nieuws. Op deze manier kun je alsnog inhaken op wat die persoon zelf aangeeft, door je in te leven in zijn of haar situatie.

4. Bied nazorg aan

Om het gesprek niet al te abrupt te beëindigen is het een goed idee om van te voren na te denken over hoe de situatie zich verder zal ontwikkelen na afloop van het gesprek. Het is belangrijk om aan te geven dat je begrijpt dat het slechte nieuws onverwacht is en dat je de persoon de tijd gunt om het nieuws te laten bezinken. In geval van een beëindiging van een dienstverband is het wel zo netjes om later nog een afspraak in te plannen om alles goed met elkaar af te kunnen sluiten.

5. Realiseer jezelf dat het niet jouw schuld is dat het gesprek online plaatsvindt

Tenslotte is het belangrijk dat je niet vergeet dat ook jij er niets aan kunt doen dat het gesprek online plaatsvindt. Het is in deze omstandigheden nu eenmaal niet anders. Daarbij heeft het voeren van een online slechtnieuwsgesprek één groot voordeel: de persoon met wie je het gesprek aangaat bevindt zich (waarschijnlijk) in zijn eigen huis, en niet op kantoor of op een andere locatie. Dit betekent dat hij of zij zich na het gesprek terug kan trekken in een vertrouwde omgeving, zonder eerst andere mensen te woord te moeten staan. Je kunt je vast voorstellen dat als je bijvoorbeeld net hebt gehoord dat je ontslagen bent, je liever de collega’s van je afdeling vermijdt na een dergelijk gesprek.

Training slechtnieuwsgesprekken voeren

Learnit biedt een training ‘Slechtnieuwsgesprekken voeren’ aan, waarin je onder andere leert hoe je een dergelijk gesprek het beste kunt voorbereiden, hoe je een gesprek het beste kunt structureren en met welke valkuilen je rekening moet houden. Tijdens deze training van een dag, komt niet alleen theorie aan bod maar ga je ook zelf interactief aan de slag met oefeningen. Dit zorgt ervoor dat jij aan het eind van de dag over de vaardigheden en het vertrouwen beschikt om de volgende keer een slechtnieuwsgesprek te moeten voeren. Klik hier om te lezen over de training of om je direct aan te melden.

Link

Beïnvloedingsvaardigheden - Investeer in jezelf!

Hoe zorg je ervoor dat mensen overtuigd raken van jouw ideeën of voorstellen? En hoe zet je andere mensen in beweging? Het antwoord op papier is simpel; door je eigen gedrag en communicatie af te stemmen op de situatie en de mensen die je wilt beïnvloeden. Toch blijkt dit in de praktijk vaak lastig te zijn. Lees daarom in deze blog op welke vier verschillende manieren je anderen succesvol kunt beïnvloeden.

1. Aansporen: Energieke en krachtige uitspraken zijn van belang.

  • Een compliment geven. Om iemand aan te sporen om verder te gaan met waar hij of zij mee bezig is, werkt het geven van een compliment uiterst effectief. Denk bijvoorbeeld aan een collega die bezig is om een nieuwe webpagina lay-out voor de website van de organisatie te ontwerpen. Wanneer jij hier tussentijds complimenten over geeft, zal deze collega alleen maar extra gemotiveerd raken om deze lay-out af te maken!
  • Een stelling innemen. Naast het gebruiken van een compliment om iemand aan te sporen, zou je er ook voor kunnen kiezen om een stelling in te nemen. Op deze manier zou je een discussie kunnen uitlokken en anderen kunnen aansporen om na te denken over een bepaald onderwerp.

2. Overtuigen: De kracht van overtuigen ligt in de onderbouwing.

  • Argumenten aandragen. Als je iemand wil overtuigen is het belangrijk dat je je argumenten goed onderbouwd. De nadruk ligt in dit geval dus op het presenteren van feiten, het herhalen van je boodschap en het duidelijk communiceren van je voorstel. Belangrijk is dus dat je met feitelijke informatie op tafel komt en niet alleen met je eigen mening.

3. Onderzoeken: Centraal staat wat de ander denkt en voelt.

  • Luisteren en vragen stellen. Zorg ervoor dat de ander centraal staat en luister goed naar wat deze persoon te vertellen heeft. Probeer dit voor jezelf kort samen te vatten, zodat je de ander gerichte vragen kan stellen. Geeft een collega aan waarom hij of zij niet mee wil werken aan een bepaald project, luister dan goed naar de redenen van hem of haar. Zijn de beweegredenen voor jou niet duidelijk? Stel dan een doelgerichte vraag om erachter te komen waarom hij of zij iets niet wil.
  • Erkenning geven. Een belangrijk doel van onderzoeken is ook erkenning geven aan de ander. Na een gesprek kun je iemand bijvoorbeeld bedanken voor zijn of haar input. Op deze manier laat je zien dat je de inbreng van deze persoon waardeert en dat je de input ook daadwerkelijk meeneemt.

4. Inspireren: Het belang van ander staat centraal in combinatie met energieke uitspraken.

  • Positieve toekomstperspectief schetsen. Als je iemand wil inspireren, is het handig om een positief toekomstperspectief te schetsen waar jij zelf achter staat maar waar de ander ook baat bij heeft. Probeer dus een toekomstperspectief te schetsen waarin de ander (ook) een duidelijke rol speelt.
  • De eerste stap zetten. Iemand inspireren is natuurlijk mooi, maar hoe zorg je ervoor dat iemand ook echt die eerste stap gaat zetten? In zo’n geval is het handig om met concrete plannen op tafel te komen. Een suggestie doen voor de eerste stap die een ander kan zetten kan hierbij zeker verhelderend werken.

Opleiding Beïnvloedingsvaardigheden

Learnit biedt nu de mogelijkheid aan om een opleiding ‘Beïnvloedingsvaardigheden’ te volgen, waarbij je in zes maanden tijd wordt klaargestoomd om personen en groepen te kunnen beïnvloeden terwijl je rekening houdt met ieders belang. Wil je meer lezen over de onderwerpen die aan bod komen tijdens deze opleiding? Klik dan hier om de opleidingspagina te bekijken of schrijf je direct in. Liever eerst contact opnemen om de mogelijkheden te bespreken? Stuur dan een email naar info@learnit.nl of bel ons op +31 20 6369179.

Link

That's how you give good advice!

The extent to which your advice is understood, accepted and used depends to a large extent on how you yourself deliver the advice. As an advisor you are undoubtedly the specialist in your field, but how do you convince other people of your knowledge and skills? With the tips in this blog you can take your consulting skills to the next level!

  • Timing. Try to empathize with the person(s) for whom your advice is intended. Think about the place and time when you give the advice. Do you happen to know that someone has a busy week and that they are stressed? Maybe then it would be a better idea to wait with your advice.

  • Organizational ability. Don't forget that you are the specialist and try to radiate this as well. If you want to appear professional, it is best to make sure that your affairs are always in order. Make sure you don't arrive too late and don't forget any important appointments or documents.
  • Ability to analyze. Good advice can only be given after you have collected and analyzed all the necessary information. That is why you should always talk to the client first. Listen to the client but also ask specific questions. It is important to be aware of the situation so that you can give specific advice.
  • Think ahead. Advice is changeable. If you want to become or remain a good advisor, it is important to keep your eyes and ears open. Does something change within your field of expertise? Are there things that need to be taken into account in the future? As an advisor it is important that you are aware of the new trends and developments in your field.
  • Communicate. The way of communicating plays a major role if you want your advice to be taken to heart. Therefore, pay close attention to what kind of person or organisation you are dealing with, and try to attune your way of communicating to this. Also make sure that the client for whom the advice is intended feels comfortable with you. For example, ask whether that person would like to raise something for the counselling interview, or offer something to drink during the interview.
  • Do you want to improve your own consulting skills? Then take a look at our three-day training Consultancy skills and learn to communicate your advice as convincingly as possible, with results! In addition, develop your own personal advice style with the help of a Learnit trainer.

    Link

    How do you deal with annoying customers?

    "The customer is always right" and "The customer is king", both statements that were often used in the past and are still often used in business today. These statements show that no matter how nonsensical or unjustified a customer response may be, it should always be taken seriously. But is this really always a given?

    In order to be able to see that, it is important to reflect on how you as a person would react to a difficult customer.

    The lion, the deer and the cat

    If you look at it very simply, there are actually three different kinds of 'primal reactions' that people have when they come into contact with an annoying customer. These can be translated into the lion, the deer and the cat.

    A lion is a fighter, he doesn't shy away from conflict and tries to think of solutions right away. The lion's pitfall is his urge to fight and attack, with the result that it can appear repulsive to customers.

    The deer flees, he prefers to avoid the conflict and will always try to take a submissive position. The advantage is that a customer will feel heard in the first place, the disadvantage is that the flight of the deer does not solve the problem, which will eventually lead to a dissatisfied customer.

    The cat freezes, he will try to create distance between him and the client to be able to observe the problem from an expert role. The pitfall here is that the cat does not make contact with the client which makes the client feel unheard of.

    In the end, we all tend to one of these roles. Nevertheless, this is not the same in all cases, for example, sometimes you imagine yourself to be more like a lion while at other times you may be more like a cat.

    Needs

    With the information about the lion, the deer and the cat in mind, it is now interesting to start thinking about what customers need. As an example you can say that someone who comes across as angry needs understanding in the first instance, followed by an explanation and finally a concrete plan. In this plan you have incorporated all three roles.

    Free webinar

    Would you like to know more about this subject and are you curious which role suits you best? During the free webinar held on January 14, 2020, Michaela went deeper into satisfying difficult customers. Look at him back here!

    Link

    Ten conversation techniques to trump someone

    Many of the communication trainings of Learnit Training are about listening, understanding the other, living in someone's situation and showing empathy. ,, Very important, in most cases ' ', says communication trainer Rob van Learnit.

    He soon throws it over another bow. Because sometimes you just want to get your sense: with a sharp remark someone trumps. You want to score and win.

    ' I could trump your verbally but strong '

    Rob explains why these skills are important too. ,, It doesn't have to happen often, but there are occasional times when you think: I could now Trump you verbally. ' '

    The central question during Rob's webinar on July 9: 'How can you successfully question someone's statement and make your point?' To answer this, Rob discusses ten conversation techniques that you can apply immediately. "Chances are there's a technique for everyone that fits well."

    In the webinar, Rob will present a statement that may sound familiar to you. Imagine: your manager makes the following statement: "That training at Learnit is far too expensive. Such a course is not worth the money.

    Metaframe

    Rob leert je in het webinar tien gesprekstechnieken om die stelling in twijfel te trekken, we bespreken er in dit blog alvast eentje. ,,Eén van de manieren heet metaframe’’, zegt Rob. ,,Je evalueert de uitspraak in het kader van een terugkerende persoonlijke context van die manager.’’

    So you actually have a conviction about his conviction. Rob:,, you say: ' You only believe that money is not worth it, because you have a lack of confidence. ' ' '

    That way, you make sure that the manager's ruling is about himself, rather than the training. The consequence: he will defend himself. Then you can build on earlier times that he showed little confidence.

    Free webinar

    De trainer gaf het webinar op 9 juli 2019. Kijk hem hier terug!

    Link

    Measures in organisations for dealing with aggression

    Unfortunately, some people face aggression in the performance of their duties. By taking measures as an organisation to prevent and deal with aggression, you show employees that they are not alone. But as an organisation, how do you take such measures? The Ministry of the Interior has drawn up 8 Measures Safe Public Duty for people who fulfil a public duty, such as civil servants and employees of emergency services. Below you can read more about these measures and how you can take them as a starting point for measures within your organisation.

    1. Set standards and communicate these

    Formulate common norms as to what behavior is and is not acceptable. In any event, behaviour is unacceptable if it is punishable if it hinders workers from performing their work normally and if it disrupts the order of business. An important guideline for defining acceptable behavior is: emotion mag, but aggression does not. Set up house rules and codes and communicate them both internally and externally, for example by hanging them in reception rooms or placing them on the website. Also be clear about the consequences of unacceptable behaviour.

    2. Encourage workers to report aggression

    Workers can sometimes be reluctant to report aggression. For example, they do not want to be weak or fear that they will be blamed for aggressive behaviour. As an organisation, the message is that employees can always discuss problems on the work floor with a supervisor. It is also good to set up a trustee that employees can contact.

    3. Register all occurrences of aggression

    It is important to record all occurrences of aggression. Employees are therefore taken seriously and the organisation can take measures to prevent and better tackle aggression in the future, for example by a different establishment of the work location or more security. By accurate registration You can identify which departments are most involved in aggression and what is causing them. This allows specific measures to be taken.

    4. Train employees in dealing with aggression

    Good information and training makes employees more resistant. A training allows employees to experience in a safe environment what aggression does to them and how they can respond effectively. Also, employees learn during a training why people behave aggressively: out of frustration, to achieve something or unmanageable aggression that results from resource use or mental disorders. As a result, they are all the better prepared when they are dealing with aggression.

    5. Show a response to the offender within 48 hours

    It is extremely important that an organisation implements an unambiguous policy with regard to dealing with aggression. If an employee says ' No ' ', the employer must also do so. This can be for example by giving a warning, doing declaration, redressing or a lien. This will give the offender the clear signal that he or she has crossed a border and feel workers are supported.

    6. Encourage reporting

    Making a declaration is a way to make the offender notice that he/she has gone too far. An employee can make a declaration himself, but the employer can also arrange the declaration. The worker who has become the victim of the aggression will then make a testimony. If an offence has been committed, the offender will be prosecuted. If there is no criminal offense, the police will still register the incident. Often aggressive behavior does not remain at once. The offender is in any case a known of the police.

    7. Story damage on the offender

    Also, with the story of damage, an organization gives a clear signal and the person who behaves aggressively is affected by his actions. Both physical and psychological damage can be recovered.

    8. Offer care and aftercare to employees

    Bring employees who have been dealing with aggression into safety and let them do their story. Indicate employees that they can get help. Some people easily let such an event slip off, while other people may experience it for a long time. It is important to stay alert or the employee (s) after the case of aggression gets complaints. A consequence conversation is certainly advisable. Also inform other colleagues about the occurrence and assess whether the measures should be tightened up.

    Dealing with aggression on the work floor

    The eight points mentioned are therefore useful not only for people working in the public sector, but also for people in the private sector. Thanks to these measures, aggression can be better prevented in your organisation and your employees know how best to deal with aggression. Do you need more practice? In our two-day training 'Dealing with aggression on the shop floor', you will become increasingly proficient in de-escalating a difficult situation.

    Link

    Applications: Ethical and legal issues

    A number of ethical and legal issues are being looked at in order to obtain applications. What can you ask and not? And where can you select or not? We will take a few important points.

    Gelijkebehandelingswetgeving

    Thanks to the Equal Treatment Act, it is forbidden to discriminate against people in the Netherlands. Avoid questions or comments about a person's gender, age, race, religion, nationality, pregnancy, sexual orientation, marital status and children. Here are a few examples of questions the recruiter is not allowed to ask: Are you planning to get pregnant? Do you like women or men? Are you a member of a political party?

    Be transparent

    As a fundraiser, it is your responsibility to provide accurate information about the job and the organisation. The vacancy must clearly state the tasks, competences and responsibilities, job requirements, type of employment, work size, place in the organisation and location. Within two weeks after the closing date of the vacancy, the applicant must be notified and the organisation must provide clarification on the application procedure.

    Social Media

    Many rejections of candidates are due to information found via social media or Internet. An organization must be aware that this information is not always accurate, accurate and/or relevant. Judging a candidate based on photos and information found on social media violates an employer's ethical obligation to avoid selection criteria that are not related to job performance. Often, personal information, such as religion, marital status, nationality and age, can be found on social media. If relevant, public information may be discussed with the applicant.

    The Netherlands Association for Personnel Management & Organisational Development (NVP) has established a ' ˜ NVP application code ' which contains basic rules that organisations and applicants can take into account when applying for applications. The code must ensure a fair and transparent recruitment and selection procedure. An organization can possibly adapt the code to its own specific situation, if there is a reason for this. Curious about the NVP application code? The code can be found here .

    Recruitment and selection: job interviews

    In addition to the ethical and legal issues, during our two-day training, recruitment and selection: interviews with many more topics will be discussed. Where can you run into a job interview and how do you deal with it? Learn to study Cvs efficiently and prepare and shape a job interview well. More information about the training?

    Link

    How do you interrupt a conversation in a clever way?

    How do you interrupt a conversation in a clever way? Pausing a conversation can soon be considered rude. However, it can be a convenient way to change your conversation partner's mind. We give four tips!

    1. Ask a question

    Ask your interlocutor a question, preferably a closed question. When someone asks us a question, we are generally quickly inclined to give an answer. Ignoring a question is, after all, rude. Asking a closed question leads to shorter answers, so you can quickly take over the conversation after the answer. Don't get an answer? Ask the question again, this time only formulated differently. Such as:

    Question 1. When did you send the file?

    Question 2. Sorry It's not clear yet, when did I receive this?.

    2. Yes, and...

    Everyone knows the ' Yes, but ' '. These words together soon have a negative charge. For the interlocutor it is immediately clear that you do not agree with anything. A good variation of this is ' Yes, and ' '. You can continue your sentence by building on what your interlocutor said. An example: ' 'yes, and I also would like to look at it.' ' Your interlocutor gets the feeling that you agree with what he/she said, while you can subtly push the conversation your way.

    3. Request permission

    Ask if you are allowed to interrupt your conversation partner. In principle, you interrupt the conversation already, but if you speak the question correctly, it is not rude. When you ask for permission, just ask yourself politely, you can choose to simply ' 'may I interrupt you?' ', but you can also subtly compliment your interlocutor. Say, for example, ' 'that's a good point, can I add something to it? ' '

    4. Agree

    Use consent as a means to interrupt the call. Give your interlocutor an equal and be enthusiastic. Because of this the chances are that he or she feels flattered and that your interlocutor thinks you are on the same side in the conversation. This gives you a chance to take over the conversation. For example: ' 'I totally agree With that! Did you know too... ' ' Or ' ' I think that's a very good idea. In addition, we would also... ' '

    Training Conversation Techniques

    Want to learn more about conversation techniques? In The training conversation techniques you learn to become aware of your own qualities and pitfalls and what effect this has on the course of a conversation. You will learn to understand the purpose of a conversation, so you can consciously determine your strategy and conversation techniques to achieve this goal. By sharpening your skills, your conversations will be more pleasant, effective and efficient.

    Link

    Step-by-step plan to de-escalate aggression

    When dealing with aggressive people it is important to know that aggression provokes aggression. Sometimes a way of looking, saying something or a certain posture can already provoke aggression. Interest can be interpreted as meddling ("Hey, what are you looking at?" Do I have something for you? "), while that is not meant at all. It is important to pay attention to your own way of communicating, because your behavior can be just those drop that the bucket is doing to someone else.

    Non-Verbal and verbal communication play an important role in dealing with aggressive people. Of course there is a big difference between someone who is just angry and for example a robber. Sometimes it is good to let someone out raging, sometimes to show understanding and sometimes to run as hard as possible. Every situation requires good judgement. To help you get going, we'll share a global roadmap to deal with different forms of aggression:

    1. Approach the other with an open posture

    Aggression is often a reaction to a person or a situation. When you have an aggressive person in front of you, it is often your first reaction to react aggressively too. However, it is better to stay calm and to take an open attitude towards the other. If you react aggressively, the other will be worse and more aggressive with all the consequences.

    2. Let the other express his or her anger by listening

    It's best to get a piece of ' call ' in what the aggressive person has to say. If he can lose his story, he will be quieter. He feels heard and understood. Sometimes it helps the simple sentence: "I see that you are evil" already.

    3. Summarizing and asking questions

    Make an estimation of what kind of aggression you are dealing with To determine the continuation of the call:

    In emotional aggression/frustration aggression:

    Emotional aggression is often the result of an accumulation of frustrations. Take the problem seriously and let the other express his or her anger. For emotional aggression, do the following:

    4. Understanding Show

    Not for the aggressive behaviour, but for the situation. In the eyes of an aggressive person, he or she is wronged. Do not argue, but show understanding. One who feels understood, makes less stennis.

    5. Giving Information

    Explain why the situation is as he is. Tell calmly what exactly is going on and ask for understanding.

    6. Offer solution

    Try to find a solution together or yourself, or if this is possible an alternative. Offer a solution and link it to concrete agreements, as far as you are able to do so. If you are not the one who can or cannot agree on things, then get the person who can and should.

    7. Positive closure

    The best thing is if you can end the conversation in a positive way. A friendly word or a cup of coffee does wonders. Always close positively. And beware of sarcasm. Unfortunately, it will not always be possible for the other to make a positive move. But make sure you close the conversation positively.

    For instrumental/Targeted aggression:

    In instrumental aggression people use aggression on purpose. They demand something and because they think they don't get it for each other, they have the idea to get it through aggression. This is why you have to draw your limits before. If it is needed pretty soon though after step 1.

    4. Setting limits

    Border control is very important in dealing with aggression. This to be a professional To be able to respond properly. For example, say (kindly but decide) that you want to listen and talk, but not if they behave like that.

    5. Offer solution/Choice

    Give the angry person the options that are there. In The waiting room of the infirmary: "You can choose: you are going to sit quietly, you will be helped immediately. Or you are not going to sit, but then I call the surveillance now. "

    6. Exit

    If the solutions given are not sufficient, please indicate clearly that there is no other option than the choice to work or stop. Be very positive here.

    Follow Training

    Aggression is at least more manageable and brings less suffering when you get more instruments to recognize violent behavior early, to de-escalate, and to obtain a clear picture of your own behaviour in the situation. With the help of professional actors, these skills are fully developed and rediscovered in our training Dealing with aggression and (verbal) violence and the specialized variant Aggression Training for Boas. Link

    Use and necessity of aggression training

    Violence in the public area is increasing. We are increasingly reading headlines like "Steekwerend Vest in Haagse trams", "conductor to hospital after abuse" and "security victims often victim of violence". A behavioural and cultural change is undoubtedly necessary, but the impact of aggression can be reduced by thorough training.

    For Boas, security guards, conductors, desk staff, agents, bailiffs, teachers or other professionals working in the public space, we have therefore developed two aggression trainings. These trainings provide tools to:

    • To better understand the physical and mental effects of aggression;
    • To recognize aggressive behaviour early;
    • To be able to anticipate this behaviour quickly;
    • De-Escalating to act;
    • Assertiveness further develop and
    • Mapping your own behaviour through video analysis.

    We do this by working with professional actors, a proven program and by offering the training very tailor-made. As a student you always have a connection with your own work situations, because we take this as a starting point when developing practice exercises.

    We offer two training variants:

    After following one of our aggression trainings you will stay (better) in balance and you Are (DER) in difficult situations. Please contact us via info@learnit.nl or call one of our training advisors to discuss the possibilities (020 6369179). [link]

    Free Presenting course

    Tijdens een presentatie sta jij in de schijnwerper. Jij staat letterlijk lijnrecht tegenover het publiek. Als enkeling tegenover de groep. De mens is in wezen een groepsdier en voor de meesten onder ons is het toespreken van een groep een enorm stressvolle gebeurtenis. We willen niet uit de groep vallen en falen onder toeziend oog van publiek.

    In order not to fail, a presentation needs to be properly prepared. And here it usually goes wrong. It is often thought that preparing a presentation is equivalent to creating PowerPoint slides with what you want to say. After that, it's a matter of your PowerPoint ' do ' for the public. Consequence: An audience fighting against the sleeping tail to slides, hoping that it is soon over. And that's what the presenter often hopes.

    Recognizable? Nice. So you're going to never do it again. Now you're going to learn how to prepare a presentation, how to use PowerPoint well, and how to become a relaxed and good presenter. You are going to shine in the spotlight!

    Klik hier om de gratis online cursus Presenteren te volgen.

    Prefer to follow a training session with other participants? Then go to the Training page of presenting with conviction. If you want to organise a group training, you can always request a free quote or Contact Us With one of our advisors. We like to think along with you and wish you good luck with your presentations!

    Link

    Confident, inspiring and decisive action

    Anyone who really wants to achieve something will have to be able to exert influence on others. Influencing is an important communicative skill. By thoroughly analysing situations you can act confidently, inspiringly and decisively. Because not every situation requires the same way of influencing, understanding different influence styles is very valuable.

    If you want to influence someone, you can distinguish between push and pull styles. When you 'push' you start from your own interests and wishes. Pushing energy is direct, powerful and convincing - the other is put under pressure to change course or take action. When you "pull" you first align yourself with the other person's interests, and then pull him away from his point of view. Drawing involves the other and is compelling - the other is stimulated in his involvement by a greater understanding of his needs and interests.

    Within each style there are a number of behaviors you can try out:

    Pushing Style: Convince

    You bring arguments in a self-assured way and take the other person with you. Persuasion is a pushing style, because you 'push' the other person your way with your arguments. With this style you focus on the other person's mind and reasonableness.

    Pushing Style: Pushing

    You can encourage someone by setting standards, appealing to your authority, judging or negotiating. Encouragement is a pushing style, because the emphasis is on the use of (light) coercion. With this style you rely on your own willpower.

    Trek Style: Investigate

    If you adopt an inquisitive attitude, you put yourself in the other person's feelings by asking questions, listening, making a personal appeal and closing coalitions. Investigating is a style of pulling, because you give as much space as possible to the wishes of the other person, but the other person does want to draw to you on the basis of his interests. In this style, empathy is the most important tool.

    Pull Style: Inspire

    You can inspire someone by making sure that the other person goes all the way for your goal. Inspiring is a pulling style, because you have a common interest. With this style you sell by seducing.

    Iedere beïnvloedingsstijl kent zijn eigen kracht en zwakte. Het is daarom belangrijk dat de gekozen stijl goed aansluit op jouw gesprekspartner en de situatie waarin jij je bevindt. In onze training Beïnvloedingsvaardigheden en overtuigingskracht ga je (onder andere) dieper in op de duw- en trekstijlen en leer je deze te personaliseren.

    Link

    Increased public violence: what can you do about it?

    Verbaal of fysiek geweld tegen professionals in de publieke ruimte heeft de afgelopen jaren een vlucht genomen. Conducteurs, baliemedewerkers van gemeenten, deurwaarders, parkeerwachters en BOA’s: de geëmancipeerde burger haalt steeds vaker zijn of haar gram en dit gaat meer en meer gepaard met allerlei vormen van geweld. Zelfs mensen die het beste met de situatie voor hebben, zoals hulpverleners, worden slachtoffer. De landelijke SIRE-campagne die al enkele jaren het toenemende geweld tegen politie, ambulance en brandweer op de kaart zet, zit ieder van ons vers in het geheugen en lijkt vruchten af te werpen.

    Maar zoals gezegd worden ook andere publieke functionarissen steeds vaker geconfronteerd met verschillende vormen van geweld, zoals particuliere beveiligers. Tweederde van hen, in een steekproef van 800 personen, gaf enkele maanden geleden aan slachtoffer te zijn geworden van onder andere (seksuele) intimidatie, discriminatie en fysieke en verbale agressie - deze laatste vorm was de meest voorkomende. Een kwart van deze groep rapporteerde daarnaast ingrijpend last te hebben van deze confrontaties – van stress, slapeloosheid en minder plezier in het werk tot psychische en fysieke klachten.

    Er is natuurlijk geen enkele rechtvaardiging voor dit toenemende slachtofferschap. Er is een hernieuwde relatie tussen burger en publieke professional nodig en deze gedragsverandering is inzet van bijvoorbeeld de eerder genoemde SIRE-campagne.

    Maar dat neemt niet weg dat de overheid een aantal richtlijnen heeft opgesteld om het geweld en de agressie tegen professionals in het publieke domein te verminderen. Eén van die punten in het programma Veilige Publieke Taak is de richtlijn voor organisaties om medewerkers te trainen in het voorkomen van en omgaan met agressie en geweld. Slechts iets meer dan de helft van bijvoorbeeld de particuliere beveiligers heeft echter een dergelijke training gevolgd, waarbij wel moet worden opgemerkt dat een ruime meerderheid door bijvoorbeeld praktijkervaring aangeeft meent te weten hoe te handelen.

    Desalniettemin zijn er altijd mogelijkheden dit handelen aanzienlijk te verbeteren. Het geweld wordt op z’n minst beter beheersbaar en brengt minder leed toe wanneer professionals meer instrumenten in handen krijgen om gewelddadig gedrag vroeg te herkennen, deëscalerend op te treden en een duidelijk beeld te verkrijgen van het eigen gedrag in de situatie. Deze vaardigheden worden, met behulp van professionele acteurs, volop ontwikkeld en herontdekt in de training Omgaan met agressie en (verbaal) geweld en de gespecialiseerde variant voor BOA’s, beiden ontwikkeld en gegeven door Learnit B.V.

    Link

    How do you convince others of your ideas?

    The amounts for emergency aid are flying around our ears these days. Emergency fund Greece: 130 billion. Portugal 78 billion and Spain gets 'up to' 100 billion. And yes, the Netherlands is also paying for it. As politicians you have to come from good homes to convince the voters of the need for these measures. Or just the opposite: how do you convince your voters that it's all wasted money? Or that Europe is even better off without the euro? Whatever your opinion on this, that you need good influencing skills to convince others of your opinion is beyond dispute.

    How do you convince someone? One has to make more effort to convince someone than the other. An expert is often quickly taken seriously, like a doctor or lawyer. There are also people with so much charisma that they are always listened to. For most people, convincing others is not that easy. Luckily you can learn to convince or influence, there are even special techniques for it. If you want to do this successfully, you have to be convinced of your message yourself. How you get your message across is almost as important as the message itself. Do you want to be more convincing at work from time to time?

    Here are 6 tips from Learnit to convince other people of your ideas:

    1. Believe in what you have to say and radiate self-confidence! You do this by being well prepared. Only when you know exactly what you want to say, you can pass this on to others. Avoid watering down words like 'maybe, I think, sometimes, difficult to say and possibly'. And use convincing words like: "That's right, of course, of course, of course, of course."
    2. What do your colleagues think about the subject? What are their arguments for and against it? If you know this, you can respond to these arguments in advance and have them discussed and refuted during your speech.
    3. Use humour and, if necessary, use appealing examples. This way you make your story vivid and people are more likely to take something from you.
    4. Speak calmly and speak your main arguments forcefully. This way you emphasize your words.
    5. By standing or sitting upright you radiate peace. With hand gestures you come across more convincing. Try not to fidget or fidget about things, that will make you feel nervous.
    6. Which style suits the one you want to convince? Your boss speaks to you differently than a group of students. Age, level of education and rank or position are important here. Adapt your way of speaking to this!

    Do you want to learn to convince better? Then the influence skills training is highly recommended. In this training you will learn to adapt your persuasion style to your interlocutor. And develop the skills you need to convince others.

    Link

    Aggression at work: 6 tips to improve the situation

    Ambulance personeel bedreigd met een mes tijdens het uitvoeren van hun werk, regelmatig lezen we dergelijke berichten in de krant. De situatie zijn soms zo bedreigend dat de politie moet ingrijpen om erger te voorkomen. Gelukkig loopt het in de meeste situaties niet zo uit de hand en valt er nog wel iets te beginnen tegen de agressor. Heb jij (hopelijk in mindere mate) ook wel eens te maken met boosheid of agressie van een ander tijdens je werk? Dan is het verstandig om hier goed mee om te leren gaan.

    Many people don't know how to respond effectively to aggression and that's not strange. One acts from a biological defense mechanism that is activated during threatening or stressful situations. Everyone recognizes reactions resulting from stress, such as palpitations, clammy hands, dry mouth and tension. This is also called the 'flight-or-fight' response. When there is a threat in our environment, we want to flee or fight. This ancient response has proven to be very effective for our hunting ancestors, but nowadays it can cause a situation to escalate.

    How best to react to aggression depends on the situation and the type of aggression. Below are 6 tips that can help you when you have to deal with aggression.

    • Aggression provokes aggression. Try not to react too impulsively to an aggressive person and try to control your own anger. If you too let go, the other person can become even more aggressive and angry. And that is exactly what you want to prevent!
    • To a certain extent, sympathize with the aggressive person. You don't have to say that he/she is right, but you can show understanding. In many cases the aggressor feels heard and understood. This can cause him or her to cool down somewhat.
    • Stay calm and polite and treat the other with respect.
    • Don't argue, that often only provokes more anger. It's better to summarize what the other person is saying. So: "You're not happy about something and I can see that you're angry."
    • You don't have to take everything. Set limits on a person's behavior, but don't reject the person. If the situation really escalates, call in the help of a supervisor or guard.
    • Don't take any chances. Especially when there's booze or drugs involved, it's best not to do anything. The reaction of the aggressor can then be so unpredictable that it is wiser not to do anything.

    Course on dealing with aggression in the workplace

    Learnit biedt verschillende cursussen aan die je helpen om af te rekenen met agressie op de werkvloer. Geïnteresseerd? Bekijk dan eens onze pagina over agressie en kom erachter welke training het beste bij jouw werkveld aansluit. Klik hier voor de agressie pagina.

    Link

    Learn to negotiate with results

    What CDA, VVD and PVV did not succeed in 7 weeks, the Hunter succeeded with the help of the opposition parties in 2 days. How did he manage that? By negotiating well! With the elections coming up, there is still plenty to argue about: which parties will govern together and which important reforms will they implement? Subjects such as mortgage interest relief and pension reforms have meanwhile become real 'headline files'. In order to bring these difficult subjects to a successful conclusion, good negotiation skills are indispensable.

    Here are 5 tips from Learnit to bring negotiations to a successful conclusion:

    1. Be flexible in the position you take: if you handle the desired result rigidly, there is little room to negotiate.
    2. Make a distinction between the relationship (people) and the problem (the task) and do not mix the two together. So don't play the man!
    3. Look for the mutual interest of both parties and strive for a win-win situation. Avoid pursuing only your own interests, this can be counterproductive.
    4. Try to negotiate with criteria that are as objective as possible and not with arguments taken out of context. Don't allow the ego to play too big a role either (as it necessarily wants to win).
    5. Keep in mind that a negotiation should improve the relationship between the parties and certainly not harm it.

    These tips are derived from Fisher, Ury and Patton, from their book Excellent Negotiate. This is the book of negotiation.

    Need more tips? In our two-day training Negotiate we will do exercises to find out which techniques are best suited to your personal negotiation style. You will gain insight into the negotiation process and learn to set negotiation goals. We will work with questioning techniques and convincing arguments. At the end of the training you will enter the negotiation process firmly and you will know how to better represent the interests of yourself or your organisation.
    Link

    Ten influencing Skills (2014)

    J. Bagus

    Om maximale invloed uit te oefenen op anderen, kunt u gebruik maken van complimenten geven, aantrekkelijke situaties schetsen en goede argumenten aandragen. In het boek ‘Tien beïnvloedingsvaardigheden’ worden tien beïnvloedingsvaardigheden beschreven die u eigen kunt maken en kunt leren toepassen in uw praktijksituatie(s). In de training Beïnvloedingsvaardigheden en overtuigingskracht onder andere gebruik van dit boek.

    Link

    Do you note this here? (2010)

    E. Tube

    A large proportion of people find it difficult to learn taking minutes. With many common pitfalls, you can think of too much writing down, not being able to distinguish the main issues from any other issues or to hang up when working out minutes. In the book ' Make a note of this? ' you will be taken in the whole meeting process-from preparation to dispatch of the report. Learning effectively taking minutes In training

    Link

    Effective two interviews (2006)

    M. van den Berg

    Clear and to-the point communication ensures that people know where they are. To get control over a conversation, you need to be able to give correct information and find out. With the help of the book ' Effective Two conversations ' you can discover what your (specific) pitfalls and points of interest are. In addition, the book offers directly applicable tips. In the training discussion techniques We make use of this book.

    Link

    Interview (2005)

    Mr. van Waveren

    How do you get interesting and relevant information on the table during an interview and break through the general chat of your interview candidate? With the help of the book 'Interviewing' you will learn how to bring out information in a critical but respectful way. In the appendix of this book you will also find detailed interviews with Maartje van Weegen, Paul Witteman and Frènk van der Linden. In the Interview Techniques training we use this book, among other things.

    Link

    The dirty TRICKS of Negotiating (2010)

    G. van Houten

    Negotiating is the process of scanning, examining each other's interests and conditions, eventually coming to an agreement that is acceptable to both parties. With the techniques and strategies from the book ' The Dirty TRICKS of negotiating ', you won't be quick to get out of the field. In the Training negotiation We make use of this book.

    Link

    Public Speaking (2011)

    K. Yati and P. Jansen

    Many people find it annoying to present, while everyone is able to give a convincing presentation. The purpose of the book ' Public Speaking ' is to provide the tools for people who want to learn to adopt a good attitude, to optimise the structure of their presentations and to learn more about the use of audiovisual instruments. In the training presentation with conviction We make use of this book.

    In Our communication trainings, not only books, but also custom made syllabi and handouts are used.